Thursday, March 3, 2011

Saman Ekor Kepala Pening

Aku masuk pejabat pagi 28 Feb lalu, belum duduk tempat aku lagi officemate aku tanya 'hang bayaq saman dak lagi?, aku jawab 'saman pasai apa'? 'saman ekoq', katanya. 'Tak de surat pun kata aku kena saman, nak bayaq buat pe-nye'? kata aku. 'Tak, hang kena tengok dalam wsite JPJ @ polis, kat situ hang bagi  no ic & no kreta hang, nanti depa habaqlah hang ade saman ke takdak" (pandai juga komputer ni berkata-kata ye), katanya panjang lebaq. 'Meh aku tengok hang ada saman ke tadaq', sambil dia membuka tenet laman yang dia cakap tu. Sambil tu aku kata 'kalau aku kena pun takde pasai aku nak pi brebut nak pi bayaq, aku tunggulah masa aku nak renew roadtax nanti aku pikirlah masa tu', kata aku. Bila disemak, memang aku takde kena samanpun!. Pemandu berhemah katakan he..he..he (adelah sekali dua memecut semasa lampu kuning-anak aku selalu memberi semangat pada aku bila lampu kuning, mak! laju mak, laju sat lagi merah, salah asuhan dah anak aku, patutnya kuning tu bersedia nak berhenti bukan lagi pecut, adui terbalik pulak!)

Bagi yang ada saman tu, dan dah berebut-rebut pi bayaq saman, tup-tup, pagi ni (3 Mac 2011) aku dengaq depa kata tarikh bayar saman tu di lanjutkan kepada 10 Mac 2011, kalau aku salah sorang yang Q di kaunter masa hari akhir tu mau aku sumpah seranah sampai jadi batu semua yang terlibat secara langsung ni, menyusah masyarakat tul lah.

Akhir-akhir ni aku tengok apa-apa yang dibuat kerajaan makin kelam kabut & menyusahkan rakyat. Slogan rakyat didahulukan : pencapaian diutamakan tu macam ni rupanya, rakyat didahulukan susahnya.

Kepada semua pemandu/penunggang kenderaan, anda ada peluang untuk membayar saman anda tapi dengar apa kata video ni. Jangan kerana saman ekor, kepala pening dan walet kempis budget pun lari.

Sekian, luahan aku kali ni

Wasalam





No comments:

Post a Comment