Thursday, February 12, 2015

A Step Forward!

Lama  tak membuat nukilan kat blog 'cabuk' aku ni, rindu!.  Alhamdulillah, aku masih diberi kesihatan dan peluang untuk menyedut Oksigen & membebaskan Karbon dioksida (betul ke!)

Banyak sebenarnya nak aku nukilkan tapi mood x mai-mai, nak buat lagu mana! Tetiba hari ni aku teringin nak tengok blog aku yang kejur kesejukan ni, bila aku terbaca satu tajuk kat newspaper 2-3 days ago "Death of an Internet Friend", maka aku ingin memaklumkan kepada rakan-rakan maya aku (ade ke?) bahawasanya aku masih lagi berpijak dibumi. Rupanya dah melampaui 6 bulan aku x jengoi kat rumah maya aku ni.


Dok mood aku ade suam-suam kuku ni, mai nak habaq sikit pasai aku hadiri majlis konvokesyen anak aku, bulan Dis 2014 (2 bulan lepaih). Tamat sudah pengajian diploma AIS (accounting-lupa dah). Xlah dianugerahkan hadiah dekan ke hape tapi tetap bersyukur kehadrat illahi kerana berjaya juga dia menamatkan diplomanya.
 TAHNIAH!


streamer & cenderahati majlis tu
lagak para graduan
Macam tajuk N3 aku, ini baru langkah pertama, more step to go ....graduation isn't the end, but a tough journey forward.........


Sekarang sedang sambung ijazah Accounting (terkeluar sikit dari pengkhususan diploma) d UiTM Melaka. Ni pun satu hal gak!, IPT wujudkan kursus diploma AIS tapi peringkat ijazah depa tak create maka bila anak aku nak sambung ijazah, dimaklumkan course AIS ni akan diwujudkan pada sessi 2015/16, xkan nak tunggu kot!, so kena ambik accounting & tambah 1semester to cover subject account yg depa x belajar. 
Pendidikan bukan hanya kacau-bilau peringkat sekolah, peringkat IPT pun xdirancang dengan sempurna  (.... oh Malaysia tanah airku).

Moga anak aku terus tabah & bersemangat untuk menamatkan ijazah pula.

Alhamdullilah, setakat ini aku masih mampu menanggung kos pengajian dari kocek koyak aku, masih belum perlu guna PTPTN. Kalau boleh, nak elak supaya anak aku x menanggung hutang!

Buat anak aku, perjalanan masih jauh, usah dirisau tentang ade kerja @ tidak lepas tamat belajar, juga usah gulana dengan kos pengajian. Selalu aku ingatkan, hidup/mati-rezeki-jodoh/pertemuan adalah ditangan ALLAH-diluar kuasa manusia.  Senjata kita hanya Ikhtiar-doa-tawakal  dan redha segala ketentuanNYA.

Wasalam. 

Buat kekawan berbangsa cina-selamat  menyambut tahun kambing
Ah Fatt.... TQ bagi limau noo....he..he..he!!!!!!.

 

No comments:

Post a Comment